Ramoto
 

A Few Finished Projects

1. Čuguna, tērauda, nerūsējošā tērauda detaļu remonts ar pulvera-liesmas uzkausēšanas metodi (MAC Flame Powder Spray).

1.1. Plaisu remonts vairāk kā 100 gadus vecam REX motocikla cilindram.

1.2. 100 gadus veca JAP dzinēja cilindra izplūdes kanāla pārbūve no 45 grādu uz 90 grādu leņķi ar liesmas-pulvera metināšanas metodi (MAC Flame Powder spray).

1.3. 1920.-o gadu automobiļa FIAT nolauzta čuguna bloka flanča piemetināšana ar MAC liesmas-pulvera degli (MAC Flame Powder Spray).

1.4. Dilušas ātrumkārbas ass uzkausēšana ar liesmas-pulvera metodi (MAC Flame Powder Spray). Niķeļa pulveris ar cietību HRC 45.

1.5 Sabojātas - nozāģētas čuguna motocikla galvas fragmenta uzkausēšana ar liesmas-pulvera metodi (MAC Flame Powder Spray).

1.6. Dīzeļdzinēja nerūsējošā tērauda forkameru perimetra uzkausēšana ar liesmas pulvera metodi (MAC Flame Powder Spray).

1.7. KIA automobiļa čuguna izplūdes kolektora metināšana ar liesmas-pulvera kausēšanas metodi. (MAC Flame Powder Spray Welding). Šis ir vienīgais metinājuma veids, kas neveido poras un neplaisā. Cietība HRC 15 ļauj metinājumu viegli apstrādāt.

1.8. Tērauda kaluma dziļu rūsas poru aizkausēšana un izlīdzināšana ar liesmas-pulvera kausēšanas metodi (MAC Flame Powder Spray) pirms pārklāšanas ar niķeli galvaniskā vannā. Uzkausējamā niķeļa pulvera cietība HRC 15

2. Čuguna bloku un galvu plaisu remonts ar speciāliem LOCK&STITCH instrumentiem un skrūvēm, kas nodrošina to, ka šīs lielgabarīta daļas nedeformējas un neplaisā tālāk. Skrūvju šuves ir ūdens, tvaika, eļļas un degvielas necaurlaidīgas.

2.1. 1913. gada LANCIA bloka plaisu remonts ar LOCK&STITCH amerikāņu tehnoloģiju un materiāliem. Alumīnija ielāps ar bagātīgu epoksīda sveķu kārtu zem tā ticis kādreiz uzlikts, lai saglābtu situāciju, bloka 1 plaisa jau bijusi iepriekš izslīpēta metināšanai. Par laimi līdz metināšanai nebija tikuši…Metinot čuguna bloks nevienādi uzrūdās un var plīst vēl vairāk. Pierūdītajās vietās remonts ar vītņu tapām vairs nav iespējams palielinātas materiāla cietības dēļ. Vispasaules kuģu reģistrs Lloyds atzīst čuguna plaisu lāpīšanu lielgabarīta detaļās tikai ar auksto skrūvēšanas metodi. Plaisu pārbaude tiek veikta ar MAGNAFLUX metodi — ar 2 spēcīgiem magnētiem un metāla pulveri, kurš uzrāda arī mikro plaisas, kuras reizēm ir neredzamas.

2.2 Plīsuša HORCH automobiļa bloka plaisas remonts ar LOCK&STITCH amerikāņu tehnoloģiju un materiāliem.

2.3. INDIAN motocikla cilindra plaisas remonts ar LOCK&STITCH amerikāņu tehnoloģiju un materiāliem. Plaisa starp vārstu korķiem ir ļoti šurā vietā un korķu vītne neļauj veikt nekādus lodēšanas vai metināšanas darbus. Praktiski ar 1 LOCK&STITCH skrūvi, kurai ir "zāģa" vītne un "bezdelīgaste", plaisa tiek savilkta un atstresota. Pēc skrūves pievilkšanas un galviņas nolaušanas virsmas tika apvirpotas.

2.4. CASE ekskavatora plīsuša čuguna ātrumkārbas korpusa restaurācija ar amerikāņu LOCK&STITCH tehnoloģiju un materiāliem.

2.5. Amerikāņu biogāzes dzinēja bloka remonts ar amerikāņu LOCK&STITCH tehnoloģiju un materiāliem. Ielāps tika iepriekš sametināts no vairākiem sīkiem gabaliem ar karsēšanu krāsnī, lai tas neuzrūdītos. Augšējā ielāpa daļa bija jāizgatavo no jauna no līdzīga materiāla, jo oriģinālā bija pazaudēta.

3. Alumīnija metināšana argona vidē ar volframa elektrodu un piedevu stiepli (TIG).

3.1. Sporta automobiļa MASERATI modeļa MEXICO 4,2 litrīga dzinēja galvu kapitālais remonts un restaurācija.

Dzinēja galvu dzesēšanas kanāli un plaknes bija izkorodējušas un tās bija vairākkārt jāmetina. Galvās bija vairākas plaisas. Tika atjaunots galvu krāsojums ar KEPHOS 1096 pusmatēto krāsu, kuras sastāvā ir fosforskābe, kas ieēdas metālā.

3.2. BMW motocikla alumīnija galvu izlauzto ribu un citu bojājumu remonts ar TIG metināšanu. Jaunas izplūdes caurules vītnes daļas piemetināšana, jaunu rokeru kronšteinu piemetināšana un līnijurbšana.

4. Angļu TECHNO-WELD metināšanas tehnoloģija un materiāli ļauj veikt špialtera, alumīnija un magnija metināšanu, sarežģītu vītņu atjaunošanu dzinēju galvās, plānu un biezāku alumīnija materiālu savstarpēju sametināšanu.

4.1. Automobiļa HORCH špialtera karburatora SOLEX korpusa metināšana ar angļu Techno-Weld metināšanas tehnoloģiju un materiāliem - bez kušņiem. Nolauztais un pazaudētais karburatora stūris tiek izveidots no jauna. Pirms metināšanas karburators jātur cepeškrāsnī, lai no tā porām iztvaiko naftas produkti. Ja to nedara, karburators var sasprāgt sīkos gabaliņos un ir iespējamas acu traumas un, protams, sabojāts karburators.
4.2. Automobiļa ZIM salauztu špialtera pagrieziena rādītāju korpusu remonts ar angļu TECHNO-WELD tehnoloģiju un materiāliem. Lai saglabātu formu un nodrošinātos pret materiāla iebrukšanu, tiek izmantoti celtniecības māli ar smilti.

5. Honēšanas tehnoloģijas

SIA RAMOTO instrumentu un iekārtu arsenālā ir dažādi honēšanas instrumenti gan “RIGID” dimanta galodu honi motociklu un automobiļu cilindriem, gan neliela izmēra honi ar dimanta galodām dzinēju vadīklām diametrā no 4 - 14 mm, gan ārējais hons “EXTERNAL HONE” kurš izmantojams nelielu diametru virsmu honēšanai no ārpuses, gan FLEX-HONE instrumenti, kuri nodrošina to, ka dzinēji pēc remonta nav jāiebrauc. FLEX-HONE instrumenti izveido unikālu cilindru virsmas “musturu”, kurš uztur eļļu, palielina kompresiju un uzlabo dzinēja jaudas rādītājus. Lietojot FLEX-HONE instrumentus uz dilušu cilindru virsmām tiek likvidēts “spogulis” un dzinēji pārtrauc dūmot un to eļļas patēriņš samazinās.

5.1. Veicam cilindru izvirpošanu un honēšanu — arī vēsturisko motociklu un automobiļu “aklajiem” cilindriem, kuriem nav hona izejas. Strādājam ar dimanta honiem un Flex-Hone instrumentiem, kuri nodrošina spēkratu ekspluatāciju bez iepriekšējas piestrādes vai piebraukšanas. Attēlā hons ar speciālām galodām “aklajiem” cilindriem - ar nenoņemamu cilindra galvu kuri sastopami daudzos pirmskara ēras dzinējos.
5.2. Attēlā redzams amerikāņu firmas SUNNEN ārējais hons neliela diametra cilindrisku virsmu honēšanai. Tiek honēts motocikla NORTON vārsta kāts, kuram uzlikts ciethroms.

6. Esam iegādājušies attiecīgos kušņus un dažādas cietlodes gan bronzas, gan sudraba un apguvuši to pielietošanas metodes dažādu čuguna, tērauda, bronzas un misiņa detaļu remontā.

6. Esam iegādājušies attiecīgos kušņus un dažādas cietlodes gan bronzas, gan sudraba un apguvuši to pielietošanas metodes dažādu čuguna, tērauda, bronzas un misiņa detaļu remontā. 6.1. Saplēstas motocikla čuguna galvas remonts ar augstvērtīga čuguna bukses ielodēšanu ar cietlodi un iekšējā izmēra honēšanu ar dimanta honu pēc kalibra.
6.2. Attēlā redzams 1935. gada motocikla NORTON rāmis, kuram veikta aizmugurējās daļas pārstādīšanas operācija ar cauruļu īsināšanu, lai restaurētu oriģinālos rāmja izmērus. Caurules lodētas ar sudraba un SIF bronzas cietlodi. Ar to pašu SIF bronzas cietlodi ar kuru salodējām Brīvības pieminekļa Mātes Tēla zvaigznes 2001. gadā. Toreiz cietlodei izmantojām HENROB 2000 autogena degli, kurš SIA RAMOTO darbnīcā bija vienīgais Latvijā.
  

«Uz augšu