Bieži nākas redzēt motociklu karterus, kas notīrīti ar tā saucamo smilšu strūklu. Īstenībā ar smiltīm strādāt ir ļoti bīstami, jo smilšu putekļi, iekļūstot plaušās, var radīt neārstējamu slimību silikozi. Smiltis arī ātri sasitas putekļos, un ar tām strādājot vilkmes skapī, praktiski redzamība ir ļoti apgrūtināta. Tādēļ smilšu strūklas aparātos izmanto korundu (alumīnija oksīdu) vai kādu citu abrazīvu pulveri, kas tik ātri nesasitas un nerada putekļus. Ar smilšu strūklu apstrādātas alumīnija detaļas ir matētas pēc izskata, tās ļoti ātri smērējas un tās notīrīt var tikai mazgājot. Matētā virsmā kļūst redzami spīdīgi nobrāzumi no tērauda atslēgu pieskaršanās. Šī matētā virsma strauji korodē mitruma iedarbībā. Smilšot alumīnija detaļas pieļaujams tikai korozijas attīrīšanai, piemēram, pirms metināšanas un pirms fosfatēšanas vai krāsošanas. Smilšu strūklas aparātā ieberot smalkas pulverveida stikla lodītes un apstrādājot ar tām alumīnija vai citu krāsaino metālu virsmas, tās praktiski tiek pulētas. Lodītes pretēji korundam, kas atver poras, aizver virsmas poras un piegludina nelīdzenumus. Pēc apstrādes ar stikla lodītēm virsma iegūst pusmatētu satīna spīdumu, un netīrumus no tās iespējams noslaucīt ar lupatu. Tomēr arī šādu virsmu ieteicams apstrādāt ar smalku nerūsējošā tērauda kracbirsti, kas šo virsmu padara „dzīvu" un spīdīgu. Tālāk būtu nepieciešams virsmu aizsargāt ar kādu vasku saturošu līdzekli, piemēram, ar AUTOSOL pastu, ar kuru iespējams arī virsmu pulēt izmantojot mīkstu audumu. Šis līdzeklis ļoti labi der arī hromētām un niķelētām virsmām. Pēc pulēšanas alumīnija sakausējuma detaļas rūpnieciski parasti anodē vai pat niķelē un hromē speciālos elektrolītos.
Runājot par krāsām ar izcilu nodilumizturību, varu pieminēt tikai 2 tipus - veco un iespējams sen aizmirsto karstās žāvēšanas melamīna sveķu emalju ML-12 (žāvēšanas temperatūra 130°C) un poliuretāna emalju, kas ir auksti žūstoša. Abas šīs krāsas ir salīdzinoši grūti krāsojamas, taču to nodilumizturība un elastība ir ievērojami pārākas par vairumu citu akrila, sintētikas u.c. krāsām. Tādēļ šīs krāsas var droši izmantot motociklu rāmju, riteņu feļļu u.c. „atbildīgu" un slogotu detaļu krāsošanai.